Co jsme společně s vámi zažili

Voňavá káva a každý týden nová nabídka spotřebního zboží v obchodech i v e-shopu, to je to, s čím si většina zákazníků Tchibo spojí. Víte ale, že jsme rodinnou firmou nebo že jsme zapsáni v české Knize rekordů?

Tchibo bylo založeno v roce 1949 v německém Hamburku jako zásilkový obchod s kávou, tehdy velmi luxusním zbožím. Dodnes je ve vedení firmy syn zakladatele a na různých pozicích pracují i jeho vnoučata. Duch zakladatele a inovativnost firmy se tak zachovala dodnes.



Tchibo v České republice

V České republice bylo Tchibo známé již z doby před revolucí, jelikož káva Tchibo v modrém balení byla dostupná v prodejnách Tuzex. Příchod na náš trh tak byl logickou volbou. Ten pravý kávový požitek pak nastal s otevřením kamenných obchodů, kde se od začátku prodává čerstvá káva na váhu a zároveň si jí můžete nechat připravit profesionálně přímo na místě na kávovém baru.



Jihlavanka - poctivá česká káva

Pod křídly společnosti Tchibo se zrodila i dnes nejprodávanější pražená káva na českém trhu – Jihlavanka. Dodnes vychází z tradice poctivé české kávy, ať už jde o výběr kávových zrn, způsob pražení, silnou chuť či cenu a dostupnost. Poprvé se její název objevil na obale v roce 1993 jako doplnění tehdejší značky B, odvozené od názvu závodu - Balírny obchodu. Dnes naleznete pod značkou Jihlavanka 9 různých káv.

Značka Tchibo za ty tři desítky let na českém trhu rovněž nezahálela a přicházela s různými inovacemi a novinkami. Některé se zachovaly dodnes, jiné již odnesl čas.

Obchody a prodejní koutky Tchibo

Největší přelom v rozvoji Tchibo v České republice nastal v momentě, kdy se ke kávě přidala i nabídka spotřebního zboží. To se začalo prodávat v roce 2004 současně v prodejních koutcích v maloobchodních řetězcích a ve vlastních obchodech Tchibo. Již po čtyřech letech provozovalo Tchibo 20 značkových obchodů v nákupních centrech velkých měst. V následujících letech byla síť dále rozšiřována a aktuálně má Tchibo více než 40 obchodů a 167 prodejních koutků v řetězcích. Týden, co týden v nich naleznete novou kolekci zboží, váženou kávu, kávové příslušenství a kávovary.
2004
2020



Rekord v české Guinnessovce

V sobotu 9. 9. 2006 padlo v Pelhřimově několik rekordů. O jeden z nich se postarala i Jihlavanka. Účastníci akce sestavili rekordní prostorový puzzle ve tvaru obřího hrnku, který měl na výšku 2,5 m, 122 dílů a postaven byl za necelé dvě hodiny. Druhým rekordem byl mohutný kávový přípitek, kdy se v jednom okamžiku nad pelhřimovským Masarykovým náměstím zvedlo 765 žlutých hrnečků s kávou Jihlavanka. Té se tehdy v Pelhřimově vypilo více než 60 litrů. Oba tyto rekordy jsou zaznamenány v české verzi Guinnessovy knihy rekordů.



Věrnostní program TchiboCard

V roce 2012 jsme se rozhodli, že začneme odměňovat naše věrné zákazníky, kteří se k nám pravidelně vracejí a nabídneme jim možnost sbírat Věrnostní zrnka, která jim zvýhodní další nákupy. Krom toho mají členové našeho programu další benefity, jako např. dopravu z e-shopu zdarma či výhodnější ceny na vybrané produkty. Dnes již máme více jak jeden milion členů našeho klubu v České a Slovenské republice.



Tchibo jako největší prodejce oblečení na českém trhu

Tipli byste si, že e-shop Tchibo může být jedničkou v prodeji oblečení na českém trhu? Nás to také překvapilo, ale statistika nákupního portálu Heuréka vydala jasná čísla a dle obratu jsme v roce 2015 v kategorii Móda a oblečení byli největším e-shopem z 1970 tehdy evidovaných subjektů.


Největší distribuční centrum e-shopu v ČR

On-line prodejům v České republice, na Slovensku i v celé střední Evropě se daří, proto Tchibo usiluje o nové, moderní logistické centrum. Není s podivem, že zmíněnému regionu nejlépe vyhovuje oblast západních Čech. V roce 2017 tak otevíráme v logistickém parku v Chebu nové obří distribuční centrum pro e-shop Tchibo. Aktuálně zajišťuje dodávky objednávek pro zákazníky v 7 zemích. Pro české a slovenské zákazníky to znamená výrazné zkrácení dodacích lhůt. V tuto chvíli již započaly práce na jeho dalším rozšíření, a ještě letos se se svými 103.000 m2 stane největší logistickou halou v České republice. Odcházet by pak z něj mělo až 100 tisíc zásilek denně.



Kofeinová voda Tchibo Coffizz

Naprostou novinkou tohoto roku a unikátním nápojem, který jsme aktuálně přivedli na trh je kofeinová voda Tchibo Coffizz, připravená ze zelených zrn kávy 100% Tchibo Arabica. Chutná jako voda, ale zároveň nabízí funkční benefity kávy - dodává energii, povzbudí mysl, udržuje ve střehu a hydratuje. Představuje čirou energii přírodního kofeinu se sílou odpovídající dvojitému espressu. K dostání je ve dvou ovocných příchutích - marakuja nebo citron a máta.

Naše reklamy, které jste milovali

Rezonuje vám i dnes v uších slogan Tchibo – Le Cafè nebo se na oko divíte, že daný výrobek je z Tchibo, kde přeci mají jen kávu? Připomeňte si některé z našich nejoblíbenějších televizních reklam.
90. léta minulého století a pověstné Tchibo Le Cafè.
V roce 2001 jsme vás vzali na emotivní výlet do Kávového pásu a zemí odkud pochází káva.
O tři roky později, v roce 2004, jsme dojali nejednu ženu žádostí o ruku prostřednictvím šálku kávy.
A v roce 2013 jsme s vám snažili ukázat, že Tchibo není jenom káva

Podnikáme odpovědně - i v ČR

Ve všech místech, kde Tchibo působí se zapojujeme do činnosti mnoha místních komunit a realizujeme řadu projektů. Nejinak je tomu i v České republice. Jsme zastánci strategie „nejdřív konejme a teprve pak o tom mluvme“. Proto o nás možná ještě fůru věcí nevíte.



TOP odpovědná firma

V roce 2015 jsme získali zlatý certifikát „TOP odpovědná firma“, a umístili se tak mezi šest nejodpovědnějších velkých firem v České republice – firem, které systematicky, komplexně a inovativně rozvíjejí své podnikání směrem k udržitelnosti a angažují se ve všech hlavních oblastech společenské odpovědnosti – environmentální, sociální i ekonomické.



Tchibo a lokální aktivity

V rámci našich lokálních aktivit se zaměřujeme především na vzdělávání, a to v duchu hesla „Nedáváme ryby darem, ale učíme, jak ryby chytat“ a pomoc šitou na míru konkrétním potřebám. Neziskové organizace podporujeme formou manuálního i expertního dobrovolnictví. V rámci našich odborností jsme tak již "radili" v oblastech marketingu, PR či e-commerce.



Laskavý šálek

Sociálním kavárnám, které dávají šanci lidem s různými hendikepy a pomáhají jim najít sílu zapojit se do práce a normálního života, pomáháme například formou dobrovolnického programu „Laskavý šálek“. Zaměstnanci z našich obchodů a trenérky se v rámci tohoto programu dělí o své zkušenosti z každodenní praxe v obchodech a nabízejí poradenství v tom, co umí nejlépe – přípravu kávy a obsluhu zákazníka. Díky velkému zájmu ze strany kaváren a nadšeným dobrovolníkům program Tchibo úspěšně pokračuje a rozvíjí svůj potenciál.


TOP Zaměstnavatel

Velký důraz klademe také na péči o naše zaměstnance. Věříme, že prvním krokem k opravdovému naplňování filozofie společenské odpovědnosti je informovaný a aktivně zapojený zaměstnanec. Proto běžné aktivity pro zaměstnance propojujeme s aspekty odpovědnosti a snažíme se jim zprostředkovat osobní prožitek, který si odnesou i do svého soukromého života. Mimo jiné aktivně podporujeme sladění pracovního a rodinného života našich zaměstnanců. V ČR jsme se letos stali třetím „TOP Zaměstnavatelem“ v kategorii Pohostinství, a to v rámci studie, která probíhá mezi více jak 12.000 studenty vysokých škol.

Káva pro hrdiny

V reakci na pandemii vznikl z popudu zaměstnanců Tchibo jedinečný charitativní projekt Káva pro hrdiny. Naším cílem bylo povzbudit zejména zdravotníky v první linii, ale i policisty a pracovníky v sociálních službách kofeinem a chvilkou oddechu s kávou či kávovou limonádou Mazagrande. Chtěli jsme zároveň těmto „hrdinům“ vyjádřit podporu, obdiv a ujistit je, že v této těžké situaci nezůstávají osamoceni. Pomoc jsme opět šili jednotlivým subjektům na míru. Prodejci ze všech našich obchodů dostali plnou důvěru, aby darovali kávu i další produkty lidem a organizacím, které pomáhali v jejich okolí. Do projektu se nezištně zapojila řada zaměstnanců. Společnými silami jsme od jara 2020 do jara 2021 podpořili více než 150 subjektů darováním 17 tun kávy, 27.000 plechovek Mazagrande a 31 kávovarů.
Toto vše, a řada dalšího, se nám podařilo za krásných 30 let na českém trhu, a to předevšímdíky přízni vás, zákazníků. Dnes už tedy Tchibo rozhodně není synonymem jen pro kvalitní kávu, je jedinečným a barevným světem, který láká a překvapuje, a i nadále bude. Těšíme se na dalších minimálně 30 společných let!